Jumaat, 26 November 2010

terima seadanya..

aku tahu..kadang2 dalam kehidupan berkahwin ni, kite kena terima baik dan buruk apa saja yang terjadi pada keluarga kita sendiri..

mlm ni, aku sedih lagi... kene tinggalkan dengan suami tercinta kat umah sorang2.. :( kadang2 aku ni faham kehendak lelaki yang bergelar suami. mereka juga perlukan entertaiment diluar selain melayan isteri dan anak2 dirumah. ya aku faham. tp, tgk pada situasi juga kan.. x semua org boleh lepaskan ape yg die nak n ape yg die nak buat sesuka hati...

aku tahu, suamiku juga perlukan hiburan bersama kawan-kawan diluar. aku x marah.. tp kadang2.. aku x leh nak kawal cemburu aku bila die bersama kawan2 dia. bagi aku, apabila seseorg lelaki sudah bersuami die perlu beri perhatian pada isteri dan keluarganya... tapi, x kan aku nak jadi seperti QUEEN CONTROL kan..?? aku x mahu dicop begitu oleh kawan2 nya.. nnt malu laa suami aku kan? aku faham.. ayg faham b.. im very understanding! :( tp, adakah seorg suami faham isi hati isterinya apabila die keluar berhibur bersama kawan-kawan walaupun hanya untuk minum kopi diluar dan isterinya berseorgan dirumah??

dulu, sebelum kawin boleh tinggalkan kawan2 dan boleh g dating setiap hari. tapi bila sudah berkahwin sebalik pulak ya. selalunya mcm tu la kan.... ;) dulu, boleh kutuk2 kawan2 depan kitaa.. senang citer xde rahsia antara kita.. cerita buruk kawan2 pon kita leh tahu.. tp bila dah kawin.. jgn harap boleh dengar cerita2 tu lg.. :) kenape ek? aku pon x tahu kenape.... hehehe.. hanya dia yang tahu. :)

aku x tahu kenape aku nak menulis mcm ni. tah laa... tp aku pasti, semua semua mcm ni kan. mana ade suami yang suka duduk rumah je kan ?? kalau ade pon adik ipar aku? ahahahhaa... best btul nurul dpt amin yg duk kat umah aje ye! ahahahaha.... semua nya ade pro n kontra didalam sesebuah hubungan tu. ada asam dan garam nya. ada manis nya.. ada pahitnya. itulah kehidupan alam perkahwinan. kita kene bijak mengawal. hahahaha (nak sedapkan hati sendiri)

suami aku ni baik org nya. pembersih. agak malas nak berkemas. kuat makan gak. x minum ais. wangie je selalu. dan dia seorg yang amat manja. ;) garang jugak tau! x suka memujuk kalau aku majok! benci. hehehee... ayg sayang awa... dunia dan akhirat.

kadang2 kalau boleh, aku nak berkepit dgn dia 24jam.. aku x nak org lain ade dengan dia. aku x nak. aku terlalu sayangkan dia. kalau la aku mati dulu.. siapa la nak jaga dia. kesian dia kan... :(

ya, aku terlalu cintakan dia dan kasihkan dia. aku sanggup buat apa saja untuk dia.

cuma aku mohon, agar dia setia sentiasa.. jujur.. ikhlas.. x bohong. tu je yg aku nak.. aku x nak banyak, cukup faham perangai aku ni mcm mana...

kalau nak ikutkan, dulu.. aku terlalu ramai kawan. majority semua nya lelaki. aku sanggup tinggalkan semua tu... sampai skrg pon aku x pedulik lg dengan kawan2 aku.. sbb aku ada dia. sehinggakan, aku dah xde kawan nak keluar sama2.. zero! semua untuk azwa. hanya untuk lelaki bernama azwa!

ya.. aku susah nak dptkan dia. sejak berkawan dengan suamiku dulu seblom kawin, aku mmg suke sangat2 kat dia.. sampai dah pindah dari tempat keje lama pon masih x leh lupakan dia.... hebat kan?? ya.. die lelaki yg hebat pernah aku temui. Tuhan telah temukan aku dan dia. Aku amat bersyukur sangat.. syukur.. semoga aku dan dia sehingga ke akhir hayat kami.!! amin.

penah dulu, awa tinggalkan aku.. sebelum kami kawin.. hari2 aku nangis. kenape? ape salahku? ape yg aku dah buat? kenape die tinggalkan aku? kenape? sebulan.. dua bulan.. lima bulan.. setahun.. senyap! lenyap! tanpa berita... call x.. sms x.. email x.. jumpa pun x..! kalau jumpe pon,, awa akan lari dari aku... sedih tauu masa tu.. sedih giler.. sampai aku leh nangis setiap kali dengar lagu sedih dlm keta!! gile kan?? sbb terlalu sayang la jadi mcm tu!! tp kite kena sabar kan.. org sabar banyak ganjaran nya! ganjaran Allah bagi azwa pada aku cukup istimewa. lelaki yang kuharap akan menjagaku sehingga akhir hayat! alhamdulillah... :)

sbb tu aku takot n sedih dan cemburu bila awa tinggalkan aku sorang2 kat umah.. btul, perasaan aku mcm2.. kadang2 pk yg bukan2.. pk die kuwa tu ade pompuan x?? tah2 ade skendal? sampai aku leh pk mcm tu.. sbb terlalu sayang! tu la jd mcm tu.. sejak kawin pon awa x penah tinggalkan aku.. g mana2 je bawak aku. tp sekali die x bawak aku, perasaan aku dah lain.. aku sedih! nape b x bawak ayg.. :( sampai hati b.. tinggalkan ayg sorang2 kat umah.. nangis2 aku kat umah sorang2... sampai aku leh pk mcm tu lah..! :(

Dan malam ni, awa g minum. dengan eyon katanya. katanya juga dengan ejat n matduan. itu pon aku sedih tau.. aku nangis2 kat umah neh! :( sbb nye kene tinggal.. :( suami kau nak g berhibur jap pon x boleh ke ha!! :(

awa ckp, dia akan balik seblom kul 12... die ckp g minum. tp x tahu kat mana... die ckp nnt die tapaukan makan utk aku...

xpelah b, ayg redha tp ayg x ikhlas laaaaaaa..! tp nak wt mcm mana.. b dah g pon kan... hmm..

love you for ever & ever baby...

Tiada ulasan: